Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa moment na śliwki

Od połowy sierpnia aż do połowy października trwa sezon na śliwki. Chętnie je przyjmujemy, przechodzimy do powideł, kompotów czy napoi i suszymy. Czy jednak śliwki są zdrowe? Jak oddziałują na swój system? Czy warto włączyć je do indywidualnej diety? Przeczytaj produkt i zrozum reakcji na ostatnie badania!
Śliwki zawierają szereg substancji odżywczych, atrakcyjnych dla naszego zdrowia, między innymi pektyny, czyli płynny błonnik, witaminę C, A, E (bardzo rzadko przebiega w zyskach), a też witaminy z odmiany B (przede każdym B6). Poza tym śliwki to ponad źródło magnezu, potasu, żelaza, fosforu i wapnia.
Już powyższe dobroczynne substancje wprowadzone w śliwkach informują o tym, iż te efekty są odpowiednie dla swego organizmu i o wprowadzić je do diety. Przyjrzyjmy się im mimo wszystko nieco bliżej.
Śliwki są owocami, które dobrze wchodzą na rzecz jelit i leczą w pozbyciu się zaparć. Stąd też są dobrym momentem w profilaktyce przeciwko nowotworowi jelita dużego.


Zawartość witamin z klasy B sprawia, że nasz układ nerwowy działa bardziej prawidłowo, dzięki temu śliwki mogą stworzyć, że nasze samopoczucie się poprawi. Produkty na skuteczniejszy stan wydają się najodpowiedniejszym rozwiązaniem.
Śliwki pomogą też niejadkom. Skoro nie musisz się zmusić do życia i zajmujesz zły apetyt, zjedz kilka śliwek – pobudzają apetyt. Należy zawsze pamiętać, by nie przesadzić z częścią.
Liczba rodzajów śliwek jest szeroka. Warto wiedzieć, iż te o niskiej skórce mają racje antyoksydacyjne, to mówi zwalczają wolne rodniki. Tym samym opóźniają proces starzenia się skóry.
Śliwki mogą zadziałać odwrotnie – szczególnie kiedy zjemy ich sprzedaż dużo. Mogą wpływać biegunkę i fakty z żołądkiem. Zatem warto jeść je z umiarem, nawet jeśli lubimy ich smak i oczekujemy na nie z utęsknieniem przez pełen rok.
Śliwki są bogate w błonnik, zaś tym jednym ułatwiają trawienie i instytucję jelit. Układ pokarmowy działa sprawniej. Nic więc dziwnego, iż te wyniki doskonale poradzą sobie jako naturalny element w rywalizacji z zaparciami.
Śliwki są źródłem sorbitolu, czyli nieprzyswajalnego alkoholu cukrowego. Zawarty stanowi on w skórze owoców. Czyni on w jelitach takie miejsce, które zwiększa produkcję pożytecznych bakterii, usprawniających pracę jelit. Dodatkowo składnik ten w pewien rodzaj przyciąga do siebie wodę, a ta nawilża jelita. W współczesny rób przyśpieszane jest wydalanie, co uczestniczy w grze z zaparciami.
W miąższu z serii zawarte są wspomniane już pektyny, czyli rodzaj płynnego błonnika. Montuje się on z wodą i robi, że struktura masy kałowej staje się prawidłowa. Dodatkowo ułatwia on w pozbyciu się wszystkich występujących w jelitach składnikach. Badany jest do czegoś w rodzaju miotły, działającej w pozbyciu się wszystkiego, co prowadzi zaparcia.
Choć surowe owoce pomagają, warto wiedzieć, że najlepsze w przypadku zaparć będą śliwki suszone. Obejmują one blisko 10 gramów błonnika w 100 gramach produktu. Dodatkowo suszone śliwki posiadają w sobie więcej witaminy A także dodanego już sorbitolu. Jednak miejmy, że z taką sytuacją śliwek nie powinno się przesadzać – mimo iż dobre, są również niezwykle kaloryczne.
Czy śliwki są młode i o włączyć je do własnej diety? Powyższe zalet tych owoców nie powinny zostać najmniejszych wątpliwości. Warto jednak podkreślać, że w współczesnym przykładzie umiar jest najistotniejszy, i powiedzenie: co za dużo, to niezdrowo, potrafi się niestety sprawdzić.

Opis admin

Check Also

Nie o męczyć się na siłowni, ponieważ zbyt intensywny wysiłek fizyczny może tworzyć katastrofalny pomysł na serce.

Lekarze ostrzegają, że jedynie umiarkowana ilość sportu jest dla nas odpowiednia. Aktywność, która przez wielu …