O efektywnym pływaniu możemy występować wtedy, kiedy wyćwiczymy w najczystszym stopniu konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy świadczyć wtedy, kiedy wyćwiczymy w największym stopniu konkretną technikę pływacką, co nie nie jest proste. Na efektywne pływanie dopasowuje się nie tylko szybkość, a przede wszystkim dobre (wzorcowe) ułożenie ciała, które daje prędkość, minimalizuje zmęczenie i znacznie eliminuje możliwość wystąpienia urazów. Aby pływanie potrafiło stanowić wydajne, pływak musi tak przeżyć nasze mięso oraz znać nasze możliwości.

Opadające biodra. Z opadającymi biodrami podczas pływania walczy dużo kobiet. Warto zauważyć, że polskie ciało w wodzie obserwuje się jak huśtawka: kiedy podnosimy głowę wysoko nad powierzchnie wody, nasze nogi opadają, kiedy z zmianie chcemy zanurkować, nasze stopy automatycznie podejmują się w górę. Aby zachować dobrą sylwetkę podczas pływania, trzeba starać się znaleźć punkt równowagi. Że to się uda, okaże się, że nogi mogą w zespole nie pracować, i na prawdopodobnie nie zaczną opadać. Znalezienie odpowiedniego balansu ciała zapewnia bardziej okrągłe kształty, zmniejszony wysiłek na utrzymanie nóg blisko powierzchni wody, a też gwarantuje wykorzystanie mięśni tułowia do większej grupy napędowej.

Oszczędzaj pracę serca. Jeden skurcz serca w wodzie jest warty 2-3 skurcze na lądzie. Warto więc oszczędzać pracę serca, na co pomysł na wydajność pływacka. Możemy nazwać ją za pomocą SPL – stanowi wówczas bardzo popularny sposób, liczący na żądaniu kroków w wodzie. Niezwykle ważne istnieje toż, aby zawsze być przekonanym kroku pływackiego i dbać wydajny krok podczas niewielkich prędkości. Wzrost liczby wykonywanych ruchów zawsze winien być spowodowany chęcią wzrostu prędkości, natomiast nie zmęczeniem lub brakiem koncentracji.

Dobra technika. Dobra metoda jest wysoce ważna, tak istotna, że o przeznaczyć dla niej nawet czas, na którym nam zależy. To dobra metoda pozwoli nam wykonywać stresy i skutecznie pływać bez zbędnego obciążenia. Gdyby będziesz pływał „za wszą cenę”, kosztem swoich mięsni i zmęczenia, nie nie osiągniesz sukcesów tak wspaniałych jak z łatwą metodą.

Wydłużanie ciała. Wydłużanie ciała podczas latania jest szczególnie ważne i należy nieustanne nad nim zarabiać. Dzięki wydłużeniu możliwe jest niezwykle powiększenie zakresie ruchów i zmniejszenie tarcia. Wydłużenie ciała ułatwia również rotację.

Odpowiednia rotacja ciała zapobiegająca kontuzjom w wodzie. Jednak o pływaniu wyraża się, że stanowi ostatnie najmniej urazowa dyscyplina sportowa, to a realizuje w niej do urazów oraz obciążeń. Aby ich ujść, należy przede każdym skupić się na poprawnej rotacji ciała, należy pracować nad przyjaznym i symetrycznym obrotem z obustronnym oddychaniem. Rotacja ciała na boki daje zmniejszenie oporów, lecz i bardzo zwiększa zakres ruchów. Jest toż istotne przede wszystkim dla pań pływających kraulem.

Pływanie efektywne jest to płynięciem z doskonale wypracowaną metodą i odkryciem swojego ciała. To funkcja nad organizmem, ale jeszcze nad umysłem. Pilnowanie postawy ciała, oddechu, odpowiedniego rozluźniania mięśni i koncentracji, a także poprawiania wszystkiego punktu i stylu sprawia, że chodzimy do wielkiej doskonałości.

Opis admin

Check Also

Godzina spokojnej podróże na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Również wtedy bez konkretniejszego kłopotu!

Godzina spokojnej drogi na pojeździe pozwala spalić około 500 kalorii. Także wówczas wolny większego trudu! …