Czujesz, że problem ci bardzo ruchu i stałej aktywności fizycznej, a nie lubisz gościć na siłowni?

Czujesz, że potrzeba ci dużo stylu i regularnej aktywności fizycznej, jednakże nie lubisz siedzieć na siłowni? Podoba ciż się ruch na nowym powietrzu, ale bieganie za bardzo obciąża twoje stawy i spełniasz treningi z kontuzjami? Kajakarstwo to ruch dla każdych, którzy cenią sobie niezależność w szkoleniach. To też bezpieczny sport zarówno dla pań lubiących gry zespołowe, kiedy i samotników. Pływanie kajakiem jest atrakcyjne też ze powodu na to, że jeden możesz wybrać sobie tempo. Dlaczego warto wybrać się na spływ kajakowy? 

Kajakarstwo to chodzenie w kajaku, czyli specjalnej łodzi napędzanej za pomocą wiosła z dwoma piórami (specjalnymi „końcówkami”, które dają „odbić się” od wody).

Pływanie kajakiem może być charakter gier zespołowych, spływów turystycznych albo też „konkursów” ze swymi. Samotnicy mogą sprawdzać sobie czas spływu lub oglądać przepiękne widoki z kajaka. Wszystko zależy z twoich preferencji.

Mogą tworzyć oryginalne typy, długości (od 1,7 m do 11 m) plus żyć skończone z dalekich ciał w współzależności od potrzeb.

Zalet kajakarstwa, oczywiście jak a każdej prace fizycznej, stanowi szczególnie dużo. Wiosłowanie zabezpiecza przede wszystkim mięśnie górnej połowy ciała, szczególnie pleców i ramion, tylko ten typ pracy fizycznej przy odpowiedniej technice angażuje niemal wszystkie mięśnie. W relacji z wybranego modelu kajakowania można spalić od 200 do 300 kalorii w porę. Kajakarstwo wzmacnia serce. Serce doświadczonego kajakarza pompuje około 50% więcej krwi niż osoby wykonującej będący styl życia. Według badań, u kobiet, które odbyły kilkumiesięczny program kajakowania zmieniła się samoocena, pewność siebie i zadowolenie z naturalnego wyglądu.

Spływy kajakowe to fajna zabawa, jeśli wybierzemy np. kajakowanie turystyczne lub inne gry zespołowe. Powinien przecież pamiętać, aby zanim wskoczymy do kajaka i wypłyniemy, zrobić sobie rozgrzewkę. Rozgrzewka zapobiegnie nadwyrężeniu stawów i mięśni.

Jeśli tylko zaczynasz swoją przygodę z kajakarstwem, staraj się nie przeciążać organizmu. Rozpoczynanie każdego treningu powinno także kończyć się w wolniejszym tempie. Przypominaj sobie przestrzenie w wiosłowaniu. Twoje mięśnie chcą od czasu do czasu odpocząć, nawet jeżeli świetnie się mieszkasz oraz nie czujesz nadwyrężenia.

Nie zapominaj, że pracę fizyczna wymaga zdrowej diety i nawodnienia, a i wystarczającej ilości snu, aby zregenerować siły. Warto również przed taką aktywnością dostarczyć swojemu systemowi ludzką ilość składników energetycznych.

Do wyboru na kajaki są jeziora, zalewy oraz rzeki. Dla bardziej zaawansowanych kajakowiczów proste istnieje i kajakowanie na morzu. Kajakarstwo rzeczne pewno żyć mocno lub kilka dynamiczne, w relacji z wybranej rzeki. Kajakowanie na jeziorze jest poważniejsze, tylko a tutaj można przygotować sobie wyścigi.

Opis admin

Check Also

Jak napisałem członek zarządu Barcy, negocjacje z Argentyńczykiem są już na świeżej prostej.

Jak powiedział członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są już na nowej prostej. Kwestią, nad …