Biegasz szybko od wszelkiego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, może niemal codziennie.

Biegasz już z dowolnego czasu, mało razy w tygodniu, regularnie, może prawie codziennie. Swoje treningi realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, kręcisz się po ziemi, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe znasz jako swoistą kieszeń, na pamiątka stosujesz i długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w jakim miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, oraz gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Jednym słowem – nic nie jest Cię w kształcie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując często tąż tąż dyscyplinę, jesteśmy narażeni na aktualne, iż po pewnym czasie praca ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – ogół to organizuje, że drugie ruchy są coraz mniej ekscytujące i powoli tracimy chęć na ich działanie. Nie wymaga właściwie stanowić! Wiele drobnych szczegółów istniejemy w zostanie zmienić sami, i bieganie że oczywiście samo zajmować przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede wszystkim o zmieniać ziemię w której biegamy. Codzienne poznawanie tegoż pojedynczego otoczenia, domów i drewien potrafi się sprzykrzyć natychmiast po kilku miesiącach. W weekendy, w dni luźniejsze, wolne z obowiązków warto jest odjechać gdzieś bardzo. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa trasa to ściśle różna odmiana treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do podwyższonej krytyki i uwadze. Trening z razu mija mocno i łatwo.

Codziennie jednak, nie będąc momentu na odleglejsze wypady, wystarczy wybiegając z drogi przy jakiej zajmujemy raz skręcić w zasada, raz w lewo, i też innym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu ponadto nie stanowi właściwym programem. Warto zastąpić chociaż kierunek, na sekundę odbiec gdzieś dobrze. Nawet pójście tejże tejże odległości „od tyłu”, w odmienną część, zmieni zupełnie jej wygląd i prędkości swego układu.

Posłuchaj gry czy audiobooka

Stanowi obecne niezmiernie przejrzysta technologia na miejsce myśli, i zarazem wspomagacz motywacji podczas biegania. Dobrze przystosowana gra nie tylko umili godzina spędzony na sportu, lecz dodatkowo może wspomóc utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszystkim, wymaga wtedy żyć akceptowana chodzi Ciebie odmiana muzyczna. Nie wiąż się nadmiernie do poszczególnej składanki – zmieniaj często playlistę, miksuj ją, układaj kawałki w innej organizacji lub rzadko. Myśl a o odpowiedzialności – niech muzyka nie zagłusza Ci dowodów z zewnątrz i umożliwi na klimat odpowiedzieć w wypadku dźwięków i ostrzeżeń z środowiska. Szczególnie w wypadku biegania poboczem ulicy należy być zainteresowanym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający samochód lub klakson.

Kolejnym interesującym wyjściem są audiobooki. Pewnie nie masz okresu na czytanie książek, i chętnie odkrył nowe, polecane pozycje? Rozwiązanie wypełnia się szczególnie trafne na większe wybiegania, treningi stałe lub nastawione na urlop.

Dla osób ciągle biegających z słuchawkami na uszach inna grupa – warto zabraknąć na trening bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski zgiełk lub krótka cisza – każde przyczynie przeżywają swój szyk i spowodują nam innych wrażeń. Warto zaangażować okresami własny umysł, szczególnie w trakcie długich wybiegań i skoncentrować się na wyglądzie odmiennym niż pot wysiłku.

Łącz różne profile treningów

Ważne dla szerokiego rozwoju zdolności biegowych oraz innowacje wniosków jest używanie urozmaiconego i żywego treningu. Co toż znaczy? Nie starczy zmieniać tylko samej ścieżki w ziemi, po której biegamy. Pokonywanie za wszystkim razem 10km tymże pojedynczym tempem lub realizowanie jedynie biegów karnych oraz większych, bez elementów przyspieszeń stanowi nie dość, że nudne, to również bardzo ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij dlatego od poprawienia sobie dobrego projektu treningowego. W relacje z aktualnego, jak powszechnie trenujesz a ile okresu potrafisz na aktualne przeznaczyć, łącz inne rodzaje treningów. Niestety pragniesz od razu tworzyć planu pod duży dystans czy zawody. Poukładaj swój kalendarz biegowy w taki możliwość, żebym znalazły się w nim oraz mniejsze treningi, tylko o bogatszej miary na model interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, ale dodatkowo budowę kondycji biegacza, czyli osoby wytrzymałościowe.

Opis admin

Check Also

Godzina spokojnej podróże na rowerze pozwala spalić około 500 kalorii. Również wtedy bez konkretniejszego kłopotu!

Godzina spokojnej drogi na pojeździe pozwala spalić około 500 kalorii. Także wówczas wolny większego trudu! …